suma: 0,00 zł do kasy

Continental opona Grand Prix 5000 Vectran 700c zwijana

Cena: 279,00 zł 279.00
73,98 zł x 20 rat 0%
Zakup na firmę? Odlicz VAT



ilość - +
Zyskujesz 27 pkt [?]
Dostępność: na wyczerpaniu
Wysyłka w: 24 godziny

Opis

  • Model: Grand Prix 5000
  • Wersja: Vectran Breaker Black Chili
  • Rodzaj: zwijana
  • Rozmiar: 28x700
  • ETRTO: 28-622
  • Oplot (TPI) : 3/330
  • PSI: 95-120
  • Kolor: czarny
  • Mieszanka: Black Chili
  • Lazer Grip - łatwiejsze pokonywanie zakrętów
  • Active Comfort - płynniejsza jazda
  • Waga: 220g 

Poniżej porównanie wersji GP 4000 / GP 5000 TR / GP 5000 z portalu Tire Resistance:

Porównanie - KLIK.

Po 14 latach od wprowadzenia przez Continental flagowego modelu opony GP4000, przyszedł czas na zaprezentowanie nowości – następcy GP4000. Siłą rzeczy opona, stanowiąca ulepszoną kontynuację czternastoletniego modelu utrzymała ciągłość nazewnictwa – GP5000. To model lżejszy, o zwiększonej przyczepności, z niższymi oporami toczenia oraz wzmocnioną ochroną antyprzebiciową. Jednak co najciekawsze, wzorem Hitchcocka, zostawiamy na koniec – GP5000 to wersja opony bezdętkowej.

Nowa i ulepszona wersja opony GP4000, czyli GP5000, zderza się z czternastoletnią niemalże legendą; wcześniejsza wersja uznawana jest za jedną z najlepszych opon treningowych i wyścigowych. Continental postawiło sobie za cel – poprawienie wszystkich istotnych czynników, wpływających na jakość opony. W ten sposób powstała „następczyni” legendy – GP5000.

Zgodnie z danymi producenta, model ten gwarantuje aż o 12% mniejsze opory toczenia, 20% zwiększonej odporności na przebicie, jest bardziej przyczepna, a w przypadku rozmiaru 25 mm jest ona o 10 g lżejsza.

GP5000 to trzywarstwowa konstrukcja 330 TPI, z mieszanką gumy Black Chili (produkowanej wyłącznie w Niemczech), by znaleźć idealną proporcję, poprawiającą toczenie i przyczepność. Za zwiększenie odporności na przebicia odpowiada pas, zamontowany wewnątrz – Vectran Breaker.

Nowością, w stosunku do poprzedniczki, jest także zastosowanie lżejszej, grawerowanej tekstury na rantach opony, poprawiającą przyczepność na zakrętach – co ciekawe, ma także wpływ na poprawienie aerodynamiki opony. Kolejną nowinką jest zastosowanie w oponie technologii Active Comfort – jest to warstwa elastomerowego materiału tłumiącego wibrację, powstające w czasie jazdy.

Tworząc innowacyjny dla firmy Continental system bezdętkowy firma dołączyła do takich producentów, jak Schwalbe, Hutchinson, Pirelli, Mavic oraz Specialized. Opona ta zawiera wszystkie udoskonalenia, znane z tradycyjnego modelu, zapewniając zarazem o pięć procent lepsze osiągi jeśli chodzi o opory toczenia i odporność na przebicie. Podobnie, jak zwykły produkt GP5000 wersja bezdętkowa zbudowana jest w oparciu o trzy warstwy, ale z 180 TPI, posiada także pas wewnętrzny z materiału Vectran, wzmacniający odporność na przebicie. Także zewnętrzny pierścień opony, zachodzący na felgę, zrobiony został z delikatniejszego materiału, ułatwiającego zakładanie i zdejmowanie opony. Wewnętrzna wkładka opony zapewnia szczelne zamknięcie; po użyciu uszczelnienia do opon bezdętkowych Continental gwarantuje doskonałe uszczelnienie i zatkanie ewentualnie powstałych, małych otworów.

Bezdętkowy system GP5000 występuje także w trzech szerokościach: 25 mm, 28 mm oraz 32 mm. Dostępny jest również wymiar 650 x 28 mm. Continental nową wersję opony testował na szerokiej gamie felg, by sprawdzić, jak zachowuje się na różnych typach obręczy.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl